وبلاگ میانرود شیراز

وبلاگ منطقه میانرود شیراز فارس - اخبار و گزارش

وبلاگ میانرود شیراز

وبلاگ منطقه میانرود شیراز فارس - اخبار و گزارش

وبلاگ میانرود شیراز

اگر به تاریخچه میانرود نگاهی بیندازیم این منطقه در جنوبی ترین نقطه شیراز کنار تپه های سرسبز و رودخانه فصلی چنار راهدار (نامی که در تابلوی شهرداری منطقه9 برای رودخانه ذکر شده است) سابقه جغرافیایی کهنی ندارد و فقط در یک مکانی چند خانه روستایی بوده است که به مرور تخلیه گردیده و مردمش آنجا را ترک گفتند. حدود سال 1357 آثار دیوار خرابه های آن کاملا مشهود بود.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

میانرود و سیلاب شیراز

سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۱۲:۰۴ ب.ظ

دیروز شیراز با خبر سیلاب دروازه قرآن از خواب برخواست. ماشینها را به باخود برد و جان حدود ۲۰ نفر گرفت و بیش از دویست نفر راهی بیمارستان کرد. شایعات زیادی راه افتاد و هرکسی گمان و حدسی میزد اما هرچه بود خسارت جانی و مالی که بیشترشان مسافران نوروزی بودند ، ببار آورد. جاهای دیگر شیراز نیز دچار آبگرفتگی معابر و ورود آب به پاساژها و مغازه ها گردید بخصوص در مرکز شهر و محله های قدیمی شد.

هنوز محله هایی که کنار رودخانه خشک شیراز قرار دارند در معرض خطر هستند چون امروز اخبار ناخوشایندی از محله سعدی و بلوار جاده خرامه می رسد که امروز از آنجا گزارشهایی مبنی بر راه افتادن سیلاب به سمت سعدی دارد که منابع رسمی تایید نکردند اما تصاویری در فضای مجازی پخش شدند مبنی بر جاری شدن سیل. 

 منطقه میانرود با قرار داشتن در کنار رودخانه چنار راهدار امکان مواجه شدن با خطر سیل را دارد ولی بخاطر لایروبی اوایل پاییز این رودخانه ، با وجود عبور حجم عظیمی از آب خوشبختانه طغیان نکرد و خسارتی ببار نیامد و منطقه میانرود بدون مشکل این بحران را پشت سر گذاشت.

 

در بعضی از اماکن که کنار کوه قرار داشتند آب وارد کوچه ها و خیابانها گردید ولی به سرعت تخلیه گردید و وارد منازل نشد. بارش همچنان ادامه دارد اما تردد بصورت معمولی برقرار است و اماکن خدماتی و رفاهی باز هستند. مامورین پاکبان در همه جا حضور دارند تا چنانچه گرفتگی در محل عبور آب بوجود بیاید سریع رفع نمایند.

عکسهایی از پل ورودی میانرود و رودخانه چنار راهدار در ادامه می بینید.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی