وبلاگ میانرود شیراز

وبلاگ منطقه میانرود شیراز فارس - اخبار و گزارش

وبلاگ میانرود شیراز

وبلاگ منطقه میانرود شیراز فارس - اخبار و گزارش

وبلاگ میانرود شیراز

اگر به تاریخچه میانرود نگاهی بیندازیم این منطقه در جنوبی ترین نقطه شیراز کنار تپه های سرسبز و رودخانه فصلی چنار راهدار (نامی که در تابلوی شهرداری منطقه9 برای رودخانه ذکر شده است) سابقه جغرافیایی کهنی ندارد و فقط در یک مکانی چند خانه روستایی بوده است که به مرور تخلیه گردیده و مردمش آنجا را ترک گفتند. حدود سال 1357 آثار دیوار خرابه های آن کاملا مشهود بود.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

رودخانه چنار راهدار

دوشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۰۲ ب.ظ

منطقه ۹ شهرداری شیراز قسمت این رودخانه که در حوزه تحت ماموریت خود واقع است را در خرداد سال ۱۳۹۲ جهت ساماندهی و اصلاح مسیر با برآورد اولیه ۲٫۷۸۰٫۹۹۱٫۵۶۳ ریال به مناقصه گذاشت و پس از عقد قرار داد و اقدامات لازم کار پروژه شروع گردید . این رودخانه که بر اثر خشکسالی رانش زمین و ریختن زباله و نخاله ساختمانی و تصرف افراد سودجو کمتر نشانه ای از یک رودخانه دارد ، شاید با انجام بموقع این پروژه دوباره حیات خود را باز یابد .  

 

یکی از معضلات و شاید بزرگترین آن ورود فاضل آب منطقه میانرود به این رودخانه که خود باعث آلودگی محیط و متصاعد کردن بوی زننده اطراف آن می باشد .

پروژه ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه چنار راهدار می تواند یک اثر زیست محیطی خوب در منطقه میانرود و شاید دریاچه مهارلو (نمک) بجای بگذارد . این رودخانه که از ارتفاعات آدمو سرچشمه می گرفت و با گذشتن از جنوب شیراز و دشت چنار به مهارلو میریزد اگر حیات دوباره خود را باز یابد می تواند زیستگاهی طبیعی برای پرندگان و تفریحگاهی زیبا برای مردم باشد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی