وبلاگ میانرود شیراز

وبلاگ منطقه میانرود شیراز فارس - اخبار و گزارش

وبلاگ میانرود شیراز

وبلاگ منطقه میانرود شیراز فارس - اخبار و گزارش

وبلاگ میانرود شیراز

اگر به تاریخچه میانرود نگاهی بیندازیم این منطقه در جنوبی ترین نقطه شیراز کنار تپه های سرسبز و رودخانه فصلی چنار راهدار (نامی که در تابلوی شهرداری منطقه9 برای رودخانه ذکر شده است) سابقه جغرافیایی کهنی ندارد و فقط در یک مکانی چند خانه روستایی بوده است که به مرور تخلیه گردیده و مردمش آنجا را ترک گفتند. حدود سال 1357 آثار دیوار خرابه های آن کاملا مشهود بود.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی

پل سردار شهید غلامعلی دست بالا

سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۱۶ ب.ظ

پل سردار شهید غلامعلی دست بالا ، روگذر کمربندی جنوبی شیرازو بلوار قهرمانان که ادامه بلوار عدالت می باشد ، یکی از بزرگترین معضلات تردد منطقه میانرود و کمربندی را حل کرد و با اینکه پروژه احداث آن حدود چهار سال طول کشید اما افتتاح آن نفس مردم ساکن میانرود را باز کرد و عبور و مرور را بسیار آسان کرد . با توسعه و بزرگ شدن میانرود تقاطع کمربندی و جاده ورودی به میانرود یکی از معضلات ساکنین بود که چه خسارتهای جانی و مالی پشت سر خود بیادگار گذاشت . 

ترافیک سنگین و تصادفات ، گرد و خاک و گل و لای ناشی از خاکی بودن دور برگردان چندین سال گریبانگیر ساکنین و رهگذران بود . تا اینکه امید دوباره به بهبود اوضاع با شروع ساخت پل روگذر آغاز شد و حدود چهار سال بعد به بار نشست و در آغاز سال ۹۳ افتتاح شد . اما متاسفانه با گذشت دو سال هنوز قسمتهای عمده از زیبا سازی و محوطه سازی آن کامل نیست و دیدن جسم سیمانی و خاکهای عریان اطراف آن توی ذوق بیننده می زند . سال گذشته نزدیک عید بعضی از دیواره ها و ستونها کاشیکاری گردید و چراغانی شد که بعد از آن ادامه داده نشد و بنظر می رسد به عید امسال واگذار گردید چون دیدیم کناره سمت راست شمالی درختکاری شد . متاسفانه انجام کارها بصورت مناسبتی و زمانی بخصوص در تکمیل پروژه ها بجای انجام شدن کار باعث اتلاف بودجه و عدم رسیدن به نتیجه مطلوب می شود که نتیجه بارز آن همین پروژه است . علت تعلل در تکمیل این پل را ما نمی دانیم و برای مردم مبهم است . در بارش اولین باران ما شاهد تجمع آب باران در یکی از ورودیهای پل بودیم که مشکلات فراوانی برای خودروها ایجاد می کرد و یک چهره زشت به پل داده بود که الحمد لله شهرداری اقدام کرد و یک محلی برای عبور آب درست کردند که امیدواریم در بارشهای بعدی نتیجه مثبت داشته باشد . ضمن تشکر ، می شد همین کار توسط پیمانکار پروژه صورت می گرفت و کار به دو سال پس از افتتاح نباشد .

 

 

نواقصی هم وجود دارد که ما آنها را گوشزد می کنیم امیدوارم توسط مسئولین محترم برطرف گردند : برداشتن ایستگاه فشار شرکت گاز که ساختمان بسیار کهنه دارد و انتقال به جای دیگری یا زیبا سازی آن در صورت عدم امکان انتقال .

تجمع کامیونهای باری ، تخلیه چاه فاضلاب ، فروشنده گان دوره گرد و کامیونهای حمل و فروش ماسه و آجر در زیر و اطراف پل یکی از معضلات عبور و مرور وسایل نقلبه که گاهی منجر به ترافیک سنگین و بعضا تصادفات منجر می شود . نظارت و انتقال این افراد همت و کار فراوان می طلبد که باید انجام گیرد .

 

یکی از کارهای مهم در حفظ زیبایی و طول عمر یک پل نگهداری از آن است و این کار مگر با حضور دایم کادری متخصص و فنی بصورت مداوم و مستمر امکان پذیر نیست . انجام کارهای مقطعی و مناسبتی فقط مسکنی بسیار رقیق خواهد بود .

امید است مشکلات این پل رفع شود و در شأن و شخصیت والای شهید بزرگوار سردار دست بالا باشد . انشاء الله

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی